preskoči na sadržaj
Vijesti

12. FESTIVAL PRAVA DJECE

U našoj školi, kroz mjesec studeni, održan je 12. Festival Prava Djece - Mali festival za velike teme uz razne radionice za više razrede


Ovogodišnji Festival prava djece, 12. po redu, koji se zbog izvanrednih epidemijskih okolnosti održava putem različitih ekrana, srušio je sve dosadašnje rekorde u broju sudionika.

Ove godine učenici mogu gledati filmove mladih autora na temu mentalnog zdravlja, pandemije, društvenih mreža, prihvaćenosti u društvu i niz drugih tema koji prikazuju svakodnevicu djece i mladih na njima zanimljiv i poticajan način. Kako je Festival prava djece jedini inkluzivan filmski festival u regiji, mogu ga pratiti i djeca s oštećenjima sluha i vida, te je prijavljeno i 160 djece sa senzornim oštećenjima.

Glavna tema ove godine je MENTALNO ZDRAVLJE. Mentalno zdravlje puno je više od izostanka mentalnih bolesti, ono je stanje dobrobiti u kojem ljudi mogu upoznati svoj potencijal za učenje, nositi se s uobičajenim stresom i biti povezani sa zajednicom i prijateljima. Mentalno zdravlje kod djece i mladih doprinosi lakšem školovanju, gradi otpornost na stres, te pruža samopouzdanje za samostalno traženje pomoći, stoga je važan čimbenik u djetetovoj uspješnosti i u kasnijoj dobi. Međutim, problemi s mentalnim zdravljem većinom nastaju u mladosti, i to tijekom razdoblja školovanja.

Kako bismo osigurali još bolje i sigurnije okruženje za djecu i mlade, potrebno je djelovati na tri razine: organizacijskoj, pedagoškoj i relacijskoj.

  • Organizacijska razina njeguje prijateljsko, poštovano i inkluzivno okruženje, uspostavlja proaktivne politike koje se bave dobrobitima i uključenostima, pruža mogućnosti za sudjelovanje učenika te potiče snažna partnerstva s učenicima, roditeljima, njegovateljima, zajednicom i pružateljima usluga.

  • Pedagoška razina podučava vještine socijalnog i emocionalnog učenja, pruža sveobuhvatan obrazovni program zaštite mentalnog zdravlja i razvija osobne i društvene sposobnosti.

  • Relacijska razina ima visoka, ali ostvariva očekivanja za učenje i ponašanje učenika, promovira pozitivne i podržavajuće odnose učitelja i učenika, koristi pozitivne pristupe za upravljanje ponašanjem učenika, uključujući poticanje niza strategija za sprječavanje i reagiranje na nasilje, te primjećuje i intervenira kada učenici imaju problem.

Kako bi se o mentalnom zdravlju govorilo i ove godine posebno izazovnom, školskom okruženju, školska pedagoginja Marijana Dragobratović i knjižničarka Marija Bošković, održali su nastavne sate za više razrede vezane uz filmove iz programa za osnovne škole „Školski objektiv“. Na satima su održane razne radionice s temom mentalnog zdravlja, te se diskutiralo o današnjim glavnim temama: toleranciji, vršnjačkom nasilju, pandemiji, prvim simpatijama, emocionalnim poteškoćama kod djece i mladih.

Nužno je posvetiti veliku pozornost u odgojno-obrazovnim ustanovama: vrtićima, osnovnim i srednjim školama i fakultetima. Na tim mjestima djeca provode mnogo vremena, grade svoj karakter i odrastaju, stoga im je potrebno sigurno i uključivo okruženje koje podrazumijeva i pružanje programa socijalnih i emocionalnih vještina, te pravovremene podrške. To je jedan od načina na koji možemo pomoći djeci i mladima u razvoju vještina koje će im koristiti u ostvarenju kvalitetnih društvenih veza, te ih naučiti kako se suočiti s problemima i riješiti ih.

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Marija Bošković   datum: 24. 11. 2020.




preskoči na navigaciju