preskoči na sadržaj
Vijesti

ETWINNING

Naša škola je postala eTwinning škola


eTwinning je inicijativa Europske komisije koja potiče europske škole da surađuju koristeći informacijsko-komunikacijske tehnologije i eTwinning platformu. Na platformi je stvorena obrazovna zajednica koja okuplja odgojno-obrazovne djelatnike iz škola i dječjih vrtića europskih sudionica eTwinninga. Putem ove platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, usavršavati se, razmjenjivati znanje i iskustvo te postati dijelom aktivne  obrazovne zajednice u Europi. eTwinning se uspješno integrirao u Erasmus+, program Europske unije u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta.

OŠ don Mihovila Pavlinovića sudjeluje u eTwinningu od 2014. godine.  Tijekom toga vremena više učitelja je sudjelovalo u eTwinning projektima, stručnim usavršavanjima, kontaktnim seminarima i drugim online i uživo događanjima.

Kruna tog rada je nagrada u vidu oznake eTwinning škole za 2020./21. koju je naša škola dobila nakon vrlo rigoroznog postupka odabira. Selekcija je rađena u više faza. Kako bismo se prijavili, morali smo dokazati da je škola prijavljena u eTwinning barem dvije godine, da su barem dva djelatnika prijavljena na platformi, da sudjeluje trenutno u barem jednom projektu kojem je dodijeljena Europska oznaka kvalitete.

Za proći drugu fazu odabira, morali smo dokazati da naša škola:

  • je aktivno uključena u provedbu eSigurnosti i odgovornog korištenja interneta,

  • da skupina od tri ili više učitelja aktivno surađuje na radu na eTwinning aktivnostima,

  • da su barem dvije skupine učenika uključene u rad na eTwinning projektima,

  • da barem dva učitelja aktivno sudjeluju u eTwinning aktivnostima, u jednom ili više eTwinning obrazovnih aktivnosti i događanja, te da surađuju u strateškom razvoju škole,

  • javno pokazuje svoju uključenost u eTwinning na mrežnim stranicama škole, službenim dokumentima i/ili brošurama,

  • je održala eTwinning promotivnu aktivnost unutar škole ili unutar lokalne zajednice u godini dodjele nagrade.

Sudjelovanje u eTwinning projektima ima vrlo motivirajuću dimenziju. Voditelji svakog projekta mogu kandidirati svoj projekt za eTwinning oznaku kvalitete i Europsku oznaku kvalitete. Najbolji projekti se biraju na kraju svake godine na državnoj razini, a zatim na europskoj razini.

Godine 2014. projekt E-Classroom je nagrađen eTwinning oznakom kvalitete, Europskom oznakom kvalitete te nacionalnom nagradom Comet u kategoriji nižih razreda. Projekt se istaknuo kao jedan od 11 najboljih u Europi. Voditeljica, Anita Lasić je nagrađena sudjelovanjem u trodnevnom seminaru Suradničko učenje i društveni mediji u Briselu.

Nastavnik Josip Vranjković je sudjelovao u eTwinning projektu Let’s Explore Europe! koji je nagrađen eTwinning oznakom kvalitete, a zatim i Europskom oznakom kvalitete. Tijekom projekta učenici su se upoznali s državama partnerima i najzanimljivijim objektima u tim državama. Cilj projekta bio je kod učenika razviti vještine programiranja uz igre i suradnju na platformi Scratch. Dodatni benefiti kroz projekt bili su razvoj i poboljšanje jezičnih i digitalnih vještina kroz zanimljive aktivnosti uključujući crteže, kolaže, postere, igre  te korištenje najnovijih virtualnih platformi i modernih IKT programa.

Učiteljica Katarina Ćošković se uključila u dva projekta. Jedan projekt se zove dan u školi 2022./100th day at school. U tom projektu cilj je organizirati i proslaviti 100. dan učenika u školi, razvijati vještine prezentacije i javnog nastupa učenika, kulturnog ponašanja, dramsko recitatorske, jezične, glazbene i plesne vještine, samostalno sudjelovati u različitim aktivnostima koje imaju zajednički cilj obilježavanja 100. dana u školi. Sadržaj je međupredmetno povezan.

Drugi projekt je pod nazivom Primjena različitih tehnika učenja, projekt je cjelogodišnji i u njemu sudjelujemo zajedno sa školskom pedagoginjom. Cilj projekta je: istražiti suvremena znanja i vještine o različitim, učinkovitim tehnikama učenja, kako bi učenicima olakšali i učinili efikasnijim proces učenja. Budući da je učenje cjeloživotni proces smatramo da je vrlo važno obučiti učenike vještinama efikasnog učenja. Učenici će steći kompetencije samostalne primjene različitih tehnika pri usvajanju obrazovnih ishoda. Učenici se razviti vještine lakšeg pamćenja informacija, povezivanja dijelova gradiva u smislene cjeline, izlaganja pred drugima te planiranja vlastitog učenja. Uz to, naučit će kako efikasnije učiti, neovisno o sadržaju samog gradiva.

Pedagoginja koordinira tri e-Twinning projekta u ovoj školskoj godini. e-Twinnig projekt - Primjena različitih tehnika učenja provodi se s učenicima 4. razreda kroz cijelu školsku godinu. Cilj je istražiti suvremena znanja i vještine o različitim, učinkovitim tehnikama učenja, kako bi učenicima olakšali i učinili efikasnijim proces učenja. Budući da je učenje cjeloživotni proces smatramo da je vrlo važno obučiti učenike vještinama efikasnog učenja. Učenici će steći kompetencije samostalne primjene različitih tehnika pri usvajanju obrazovnih ishoda. Učenici se razviti vještine lakšeg pamćenja informacija, povezivanja dijelova gradiva u smislene cjeline, izlaganja pred drugima te planiranja vlastitog učenja. Uz to, naučit će kako efikasnije učiti, neovisno o sadržaju samog gradiva. Namjena je obučiti učenike tehnikama efikasnijeg učenja.

E-twinning projekt Dječja prava - Vijeće učenika u školama provodi se s članovima Vijeća učenika tijekom cijele školske godine. Cilj projekta je upoznavanje učenika s dva ključna dokumenta: Konvencijom o dječjim pravima i Općom deklaracijom o ljudskim pravima, te implementacija naučenog u školsku i svakodnevnu praksu. Učenici će biti edukatori svojim vršnjacima uz voditeljicu Vijeća učenika.

E-twinning projekt - Safer Internet day 2022 provodi se s učenicima 1. - 8. razreda od prosinca 2021. do ožujka 2022. Učenici će pronalaziti i vrednovati informacije, formulirati pretragu na internetu na način da izbjegnu neželjene sadržaje, prepoznati i razlikovati dezinformacije i lažne vijesti, prepoznati i razlikovati lažne fotografije i videozapise od pravih, prepoznati i razlikovati opasnosti na internetu, opisati postupke za zaštitu računala, programa i sadržaja na Internetu, zaštititi svoje i tuđe osobne podatke na Internetu, prepoznati vrste elektroničkog nasilja, opisati i poduzimati mjere sprječavanja elektroničkog nasilja, nabrojati i primijeniti pravila lijepog ponašanja na internetu, surađivati u online okruženju.

 

Nadamo se da će i ovi projekti dobiti odgovarajuću oznaku kvalitete.smiley

 

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Tanja Kuran Kržanić   datum: 19. 11. 2021.




preskoči na navigaciju