preskoči na sadržaj
Vijesti

e- Twinning projekt - Primjena različitih tehnika učenja

VAK tehnika učenja - radionice s učenicima 4. razreda u okviru e-Twinning projekta Primjena različitih tehnika učenja

 

 


Pedagoginja je s učenicima 4. razreda učila kroz radionice o različitim stilovima učenja - VAK tehnika te su nakon određivanja svog stila dobili konkretne savjete kako lakše učiti. Zanimljivo je da su naši učenici većinom kinestetičari što znači da rado uče kroz pokret. Naučili su da je dobro poticati sva područja i da nijedan stil učenja nije pogrešan. Svoj tip učenja, iskustva i zadovoljstvo radionicom podijelili su u zajedničkom Padletu te njihova razmišljanja možete pročitati na poveznici.

https://padlet.com/aleksandraduzevic/ce5f9r5rbrywuafc

VIZUALNI TIPOVI – KARAKTERISTIKE

- moraju vidjeti da bi zapamtili

- preferiraju ilustracije, čitanje napisanog, odlični su u pismenom bilježenju predavanja

- često koriste izraze poput: “Ovo mi izgleda dobro...”, “Da vidim...”, “Imam potpunu sliku...”

- uredni su i organizirani

- brzo pričaju

- dugoročno planiraju

- uočavaju detalje

- pamte pomoću vidnih asocijacija, dobro pamte lica

- vole čitati

- ne pamte viceve

- orijentirani su na izgled bilo da je riječ o odijevanju ili prezentaciji određenog materijala

- imaju izražen osjećaj za boje zbog čega mogu imati i umjetničke sklonosti

- vole crtati i pisati, imaju uglavnom lijep rukopis

- ne ometa ih buka

- mogu zaboraviti verbalne upute ili proslijediti usmenu poruku

- dobri su čitači i više vole sami čitati nego da im se čita

- šaraju za vrijeme sata i telefonskih razgovora

- često znaju što bi rekli, ali teže pronalaze riječi - mirniji su po prirodi

- više preferiraju pismeno ispitivanje od usmenog ispitivanja TEHNIKE ZA UČENJE: čitanje, istraživanje, dijagrami riječi ili grafikoni, vremenske crte, bilješke riječima ili mapiranje podataka, označavanje pisanog materijala, radne bilježnice MATERIJAL ZA UČENJE: dijagrami, grafikoni, nacrti, uzorci, predlošci, mape, predmeti, crteži, filmovi, dramske izvedbe.

AUDITIVNI TIPOVI – KARAKTERISTIKE

- uče slušajući i prije će zapamtiti ono što čuju, nego ono što vide

- dobri su u slušanju predavanja, ali ponekad imaju teškoća u pisanju bilježaka

- često koriste izraze kao: “Čujem što mi govoriš...”, “Slušam te...”, “To mi zvuči dobro...”

- “pričaju” sami sa sobom za vrijeme izvođenja aktivnosti

- buka im vrlo lako poremeti koncentraciju i pažnju

- vole čitati naglas, a kada trebaju čitati u sebi, vrlo često miču usnama

- vole slušati dok im se objašnjava i vole sami objašnjavati

- dobri su u imitaciji glasova i načina govora drugih ljudi

- rukopis im obično nije lijep

- pričljivi su i vole raspravu

- vrlo su detaljni u opisima

- imaju problema s aktivnostima koje uključuju vizualizaciju

- više vole glazbu od likovne umjetnosti

- otvorene su i komunikativne osobe

- preferiraju usmeno ispitivanje

TEHNIKE ZA UČENJE: čitanje naglas, raspravljanje, čitanje uz audiozapis, interaktivni računalni programi, usmena izlaganja, rad u paru ili skupini, snimljeni zadaci.

MATERIJAL ZAUČENJE: glazba, pjesme, predavanja, usmena objašnjenja, usmeno prepričavanje.

KINESTETIČKI TIPOVI – KARAKTERISTIKE

- uče putem tjelesnih pokreta, dodira i važno im je da vide kako predmet radi, kako se s njime koristi

- često koriste izjave kao: “Ne slijedim te...“ ili “Vrati se - izgubio sam se…“

- često koriste glagole u razgovoru ili opisima

- dodiruju ljude da bi privukli njihovu pozornost - stoje blizu osobe kojoj se obraćaju

- kod pričanja često gestikuliraju, mašu rukama i imaju izraženu mimiku lica

- orijentirani su na tjelesnu aktivnost i često su u pokretu

- oblače se ležerno i sportski

- vole izrađivati stvari i isprobavati nove aktivnosti

- najbolje pamte izvodeći određeni pokret

- teško im je biti na miru kroz duži vremenski period pa često tresu nogama dok uče, škljocaju olovkom ili lupkaju

- vole akcijske filmove i knjige

- vole glumiti i uživaju u različitim aktivnostima i igrama koje uključuju pokret

- rado sudjeluju u izradi modela, maketa, izvođenju pokusa

- dobro se orijentiraju u prostoru

- rado uče pomoću računala da bi učenje potakli dodirom (tipkovnica)

- vrlo su otvorene osobe

- najčešće u školi imaju problema u učenju upravo učenici s ovim stilom učenja, jer se tradicionalno predavanje veže najviše uz auditivni i vizualni stil učenja.

TEHNIKE ZA UČENJE: konstruiranje, sastavljanje, rastavljanje, kretanje, igranje, tjelovježba, demonstracije uživo, crtanje, bojanje, črčkanje, pisanje, plesanje, hodanje, preslikavanje, modeliranje

MATERIJAL ZAUČENJE: materija različitih tekstura, makete, kocke, Lego, sažeci, vježbenice, slikovne bilješke, bojanke...

 


Priloženi dokumenti:
Kada-znam-kako-ucenje-je-lako.pdf (1.87 MB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Marijana Dragobratović   datum: 6. 12. 2021.




preskoči na navigaciju