2020-04-20 19:43:52 STVARALAČKI KUTAK Osmaši su na satu Hrvatskoga jezika pisali činkvinu i haiku prema smjernicama.
Izložba učeničkih radovaDanas se na satu Hrvatskoga jezika u osmome razredu održala stvaralačka radionica. Učenici su prema smjernicama morali napisati jednu činkvinu i jednu haiku pjesmu.Trebali su odabrati jedan motiv od ponuđenih (more, kamen, stina, bor, kaić, plaža, sunce, oblak) i pisati prema uputama. Nakon toga su svoje pjesme trebali oslikati i objaviti. 1. pjesma Činkvina je talijanska narodna pjesma koja se sastoji od pet stihova. Zato se naziva i petostih. Svaki stih se piše prema uputama: 1. stih = jedna imenica ( koja je ujedno i tema činkvine) 2. stih = dva pridjeva (koji opisuju, označavaju imenicu iz 1. stiha) 3. stih = tri glagola ili tri glagolske imenice 4. stih = rečenica od četiri riječi (koja objašnjava imenicu iz prvog stiha, a istovremeno izriče stav prema temi) 5. stih = imenica (istoznačnica) Primjer činkvine: Ljubav. Nemirna, usplahirena. Obuzima, stišće, oslobađa. Stalno me danima opija. Život. 2. pjesma Haiku pjesma je tradicionalan japanski oblik poezije. Smatra se najkraćim oblikom poezije na svijetu. Tema haiku pjesme je priroda i čovjek u njoj. Haiku ima kiticu koje se sastoji od tri stiha (5-7-5) - prva i treća strofa imaju pet slogova, a druga sedam. Primjer haiku pjesme: Ljubav me vodi, - 5 slogova stalno u nepoznat kraj. - 7 slogova Obuzima me. - 5 slogova Pogledajte izložbu učeničkih radova. Tomo Šulenta Paola Petričević
Mateo Jakić Marina Marinović Lorenzo Borić Lora Jerković Bepo Puljević Roko Puljević Ana Talijančić |
Osnovna škola don Mihovila Pavlinovića u Podgori |