2014-05-01 08:22:26 TRIBINA: ŠKOLA PO MJERI UČENIKA Naša je škola sudjelovala na tribini Škola po mjeri učenika, rezultat projekta Građanski inkubator i Škola govorništva u organizaciji OŠ Stjepana Ivičevića.Tribina se održala 30. travnja 2014. od 11 i 30 sati povodom Dana škole OŠ Stjepana Ivičevića. Organizatori tribine su učenici OŠ Stjepana Ivičevića, Jelenka Medoš (pedagoginja), Petar Kelvišer (vjeroučitelj) i Gordana Slaviček (knjižničarka). Sudionici tribine su učenici OŠ don M. Pavlinovića, Podgora, OŠ Tučepi - Tučepi, OŠ oca P. Perice - Makarska, OŠ dr. F. Tuđmana - Brela, OŠ Bariše Granića Meštra - Baška Voda, SŠ fra A. K. Miošića. Gosti tribine: Jelenka Medoš - pedagoginja, Iva Vukas - prof. povijesti i engleskoga jezika, Anamarija Sočo - Mreža mladih Hrvatske, Martina Horvat i Duje Prkut - GONG, Ured pravobraniteljice za djecu, Pavle Slaviček - savjetnik pravobraniteljice za djecu. TRIBINAPITANJA ZA UVOD Volim li ići u školu i jesam li zadovoljan svojom školom? Mogu li u školi učenici naučiti kvalitetno i kulturno komunicirati i surađivati s drugim ljudima? Potiče li me škola na postignuća u znanju kroz natjecanja? Primjenjuju li se jasna pravila ponašanja? Vodi li se briga o učenicima različitih sposobnosti? Osim što su predstavili svoj rad, gosti Tribine su dgovarali na ova uvodna pitanja i sva druga koja su se odnosila na zakone, pravilnike, ...ZAKONI: Pravilnik o načinu i elementima vrednovanja (ocjenjivanje) Kućni red (odnos učenik-učitelj, roditelj) Statut škole Etički kodeks NASTAVA Oblici rada u nastavi: predavačka nastava, čelni rad, rad u paru, rad u skupini; istraživanje i projektna nastava, terenska nastava, natjecanja (dodatna nastava); pomoć učenicima (dopunska nastava) Međusobno ponašanje učenika na satu (strah od ruganja, na pitanja odgovaraju samo određeni učenici, uključenost učenika, sram prilikom odgovaranja....) Kazna Međusobna tolerancija Miljenici Izvannastavne aktivnosti: Učenička zadruga, sportska natjecanja, sudjelovanje učenika u obilježavanju datuma i školskim priredbama…. Materijalni uvjeti škole Opremljenost učionica: suvremena didaktička sredstva, dostupnost školske knjižnice (čitaonički i nastavni dio) Urednost učionica i hodnika: obveze učenika i učitelja….. Kakve su nam učionice?Kapacitet školske kuhinje: kvaliteta hrane, način konzumacije, mogućnost konzumacije toplog obroka. Kakva nam je ishrana u školi?Opremljenost i urednost školske sportske dvorane Pruža li školsko dvorište siguran prostor za igru prije nastave i tijekom odmora? Kakvi su nam školski sportovi?Prostor za kulturu Kakva nam je školska svakodnevnica? Poznajemo li svoja prava i dužnosti?NASILJE KAKVU ŠKOLU ŽELE NAŠI UČENICI? Što želimo vidjeti u našoj školi? Što želimo čuti u našoj školi? Što želimo raditi u našoj školi?ŠTO SAMI MOŽEMO NAPRAVITI DA POBOLJŠAMO UVJETE U ŠKOLI? NASTAVA: Praćenje nastave i pitanja nastavnicima (komunikacija) Prijedlozi projekata Pokazati interes za istraživački rad. INA Organizirano vrijeme za učenje (dovodi do..) Odvajanje dijela slobodnog vremena ODNOSI : Krenuti od sebe: Poštivati pravila kućnog reda i etičkog kodeksa, svojim primjerom poticati pozitivno ozračje škole Prepoznati i izraziti svoje potrebe (Ja to želim/Ja to ne želim) Poštivati sugovornika: Slušati Pokušati prepoznati potrebe sugovornika Pokušati razumjeti različita mišljenja MATERIJALNI UVJETI Čuvati postojeće Kroz razne akcije osigurati dio sredstava i senzibilizirati lokanu upravu za poboljšanje uvjeta škole RECEPT: Upornost Dosljednost Budi svoj
- Pri kraju tribine, kao svojevrsni zaključak, te odgovor na pitanje „Što je to škola po mjeri učenika“ molimo učenike da sami kažu kakvu školu žele, što u njoj žele vidjeti i raditi, te što sami mogu napraviti da bi se u takvoj školi bolje osjećali…
0
|
Osnovna škola don Mihovila Pavlinovića u Podgori |