2014-05-01 08:22:26

TRIBINA: ŠKOLA PO MJERI UČENIKA

Naša je škola sudjelovala na tribini Škola po mjeri učenika, rezultat projekta Građanski inkubator i Škola govorništva u organizaciji OŠ Stjepana Ivičevića.

 

Tribina se održala 30. travnja 2014. od 11 i 30 sati povodom Dana škole OŠ Stjepana Ivičevića. Organizatori tribine su učenici OŠ Stjepana Ivičevića, Jelenka Medoš (pedagoginja), Petar Kelvišer (vjeroučitelj) i Gordana Slaviček (knjižničarka). Sudionici tribine su učenici OŠ don M. Pavlinovića, Podgora, OŠ Tučepi - Tučepi, OŠ oca P. Perice - Makarska,  OŠ dr. F. Tuđmana - Brela, OŠ Bariše Granića Meštra - Baška Voda, SŠ fra A. K. Miošića. Gosti tribine: Jelenka Medoš - pedagoginja, Iva Vukas - prof. povijesti i engleskoga jezika, Anamarija Sočo - Mreža mladih Hrvatske, Martina Horvat i Duje Prkut - GONG, Ured pravobraniteljice za djecu, Pavle Slaviček - savjetnik pravobraniteljice za djecu. TRIBINA

PITANJA ZA UVOD

Volim li ići u školu i jesam li zadovoljan svojom školom?

Mogu li u školi učenici naučiti kvalitetno i kulturno komunicirati i surađivati s  drugim ljudima?

Potiče li me škola na postignuća u znanju kroz natjecanja?

Primjenjuju li se jasna pravila ponašanja?

Vodi li se briga o učenicima različitih sposobnosti?

Osim što su predstavili svoj rad, gosti Tribine  su dgovarali na ova uvodna pitanja i sva druga koja su se odnosila na zakone, pravilnike, ...

ZAKONI:

Pravilnik o načinu i elementima vrednovanja (ocjenjivanje)

Kućni red (odnos učenik-učitelj, roditelj)

Statut škole

Etički kodeks

NASTAVA

Oblici rada u nastavi: predavačka nastava, čelni rad, rad u paru, rad u skupini; istraživanje i projektna nastava, terenska nastava, natjecanja (dodatna nastava); pomoć učenicima (dopunska nastava)

Međusobno ponašanje učenika na satu (strah od ruganja, na pitanja odgovaraju samo određeni učenici, uključenost učenika, sram prilikom odgovaranja....)

Kazna

Međusobna tolerancija

Miljenici

Izvannastavne aktivnosti: Učenička zadruga, sportska natjecanja, sudjelovanje učenika u obilježavanju datuma i školskim priredbama….

Materijalni uvjeti škole

Opremljenost učionica: suvremena didaktička sredstva, dostupnost školske knjižnice (čitaonički i nastavni dio)

Urednost učionica i hodnika: obveze učenika i učitelja…..

Kakve su nam učionice?

Kapacitet školske kuhinje: kvaliteta hrane, način konzumacije, mogućnost konzumacije toplog obroka.

Kakva nam je ishrana u školi?

Opremljenost i urednost školske sportske dvorane

Pruža li školsko dvorište siguran prostor za igru prije nastave i tijekom odmora? Kakvi su nam školski sportovi?

Prostor za kulturu

Kakva nam je školska svakodnevnica? Poznajemo li svoja prava i dužnosti?

NASILJE

KAKVU ŠKOLU ŽELE NAŠI UČENICI?

Što želimo vidjeti u našoj školi? Što želimo čuti u našoj školi? Što želimo raditi u našoj školi?

ŠTO SAMI MOŽEMO NAPRAVITI DA POBOLJŠAMO UVJETE U ŠKOLI?

NASTAVA: Praćenje nastave i pitanja nastavnicima (komunikacija) Prijedlozi projekata Pokazati interes za istraživački rad. INA Organizirano vrijeme za učenje (dovodi do..) Odvajanje dijela slobodnog vremena ODNOSI : Krenuti od sebe: Poštivati pravila kućnog reda i etičkog kodeksa, svojim primjerom poticati pozitivno ozračje škole Prepoznati i izraziti svoje potrebe (Ja to želim/Ja to ne želim) Poštivati sugovornika: Slušati Pokušati prepoznati potrebe sugovornika Pokušati razumjeti različita mišljenja MATERIJALNI UVJETI Čuvati postojeće Kroz razne akcije osigurati dio sredstava i  senzibilizirati lokanu upravu za poboljšanje uvjeta škole RECEPT: Upornost Dosljednost Budi svoj

 

- Pri kraju tribine, kao svojevrsni zaključak, te odgovor na pitanje „Što je to škola po mjeri učenika“ molimo učenike da sami kažu kakvu školu žele, što u njoj žele vidjeti i raditi, te što sami mogu napraviti da bi se u takvoj školi bolje osjećali…

0

 

 


Osnovna škola don Mihovila Pavlinovića u Podgori