preskoči na sadržaj
 

Vizija, misija, moto

Vrijednosti

           Prema svom najdubljem uvjerenju smatramo da je najveća vrijednost društva (pa samim time i Škole) upravo ljudsko biće, bilo da je to učenik, učitelj, roditelj, zaposlenik ili bilo tko uključen u odgojno – obrazovni proces. Prema nečemu tako vrijednome, a prvenstveno se to odnosi na učenike, sustav se mora odnositi s najvećom mogućom ozbiljnošću i pozornošću. Stoga, naše aktivnosti u pogledu zaštite tih vrijednosti dijelimo na nekoliko područja:

  • sigurnost učenika: podrazumijeva organizaciju rada Škole koja će pomoći da se dolazak i odlazak učenika odvija na siguran način, kao i njihov cijeli boravak u Školi ili u školskim aktivnostima.
  • uvjeti održavanja odgojno obrazovnog – procesa: kako bi se učenici mogli čim bolje pripremiti za daljnje školovanje i život, potrebno im je osigurati  primjerene prostore za rad, ugodne za boravak te adekvatno opremljene za izvođenje nastave na suvremen način.
  • kvaliteta komunikacije: kako bi se učenici razvili u kvalitetne osobe, potrebno je stvarati okružje u kojemu će biti izloženi primjerenom načinu komunikacije kroz koji će moći steći potrebna znanja, ali i sami naučiti pravilno artikulirati način iznošenja svojega mišljenja i stava. Smatramo iznimno važnim kvalitetu komunikacije staviti u sami vrh našeg djelovanja jer se pravilnom, pravovremenom i iskrenom komunikacijom može izbjeći puno nesuglasica i problema uz istovremeno podizanje kvalitete odgojno – obrazovnog procesa.

           Ostvarujući gore navedene aktivnosti, pomažemo stvaranju preduvjeta za formiranje mladih i samosvjesnih osoba koje će biti spremne na slobodno izražavanje svog mišljenja. Vjerujemo da će se takve osobe znati brinuti o sebi u smislu svjesnosti o potrebi cjeloživotnog učenja i ulaganja u svoje znanje i razvijanje kompetencija. Takve osobe će biti spremne zaštititi vrijednosti ljudskog života na hrabar, ispravan i društveno prihvatljiv način. Siguran sam da se na ovaj način stvaraju mlade osobe kojima će biti dobro poznati temeljni moralni imperativi i vrijednosti, a da su istovremeno sposobne za  kritičko i kreativno razmišljanje, rješavanje problema i zaključivanje.

Misija

            Teško je zamisliti da postoji netko unutar odgojno – obrazovnog sustava, a da nema svoje viđenje što je trajna vrijednost škole ili što bi trebalo određivati prepoznatljivost škole, odnosno da ne može predstaviti misiju škole. Vjerujem da svatko od nas vidi školu na svoj način. To je i razumljivo. Naime, sam sustav odgoja i obrazovanja je toliko slojevit i složen da je isto takva i količina važnih segmenata koji moraju biti obuhvaćeni misijom. S druge strane, izjavom o misiji, kojom se predstavlja trajna vrijednost škole, se ujedno određuje i prepoznatljivost škole. Istovremeno, izjava o misiji treba biti kratka i jasna, inspirativna, dugoročna te nadasve razumljiva i jednostavna.

            Stoga, naše viđenje misije škole je: „Škola je mjesto odgoja i obrazovanja djece. Na tom mjestu svakom djetetu treba pristupiti i odnositi se kao prema jedinstvenom ljudskom biću. Svako dijete se u školi treba osjećati sigurno i zaštićeno. Da bi se sve to ostvarilo, sam učitelj može napraviti puno, ali kao dio tima može puno više.“

 Vizija

            U vremenu kojem živimo često spominjana riječ je reforma. O potrebi reforme školstva govori se gotovo jednako dugo koliko postoji školstvo kakvo poznajemo. Gotovo sve države koje imaju puno uređeniji sustav odgoja i obrazovanja govore o potrebi reforme školstva. Čak je i jedna Finska, koja već godinama slovi kao primjer školstva kakvom treba težiti, nezadovoljna svojim obrazovnim sustavom i želi ga mijenjati. Stoga je logično pitanje: kakva može biti vizija škole u dolazećim vremenima, a koja je u startu opterećena reformama koje dolaze? Kako planirati smjer razvoja škole kad taj smjer ponekad nije jasan ni na državnoj razini?

           Slika budućeg željenog stanja škole – vizija škole – u svojoj osnovi treba biti poticajna. Poticajna kao ideal za koji se vrijedi potruditi, poticajna svim sudionicima čiji se život na određeni način ili vremenski period veže uz školu, a posebno poticajna na način da razvija suradnju svih sudionika. Vizija škole koja se utvrdi na takav način zasigurno će:

  • učiniti školu mjestom gdje će svako dijete u potpunoj sigurnosti usvojiti sva znanja i vještine potrebne za svoj razvoj i napredak
  • omogućiti svim zaposlenicima koji to žele raditi svoj posao najbolje što mogu
  • omogućiti da škola bude točka spajanja svih ljudi kojima je važna lijepa i sigurna budućnost djece
  • pomoći roditeljima u obavljanju odgojnih zadaća uz stvaranje obostranog povjerenja, a sve na korist djece
  • pomoći da škola bude nezaobilazan partner lokalnoj zajednici u cilju podizanja ukupne kvalitete življenja
  • učiniti školu mjestom koje potiče izvrsnost kroz cjeloživotnu edukaciju učitelja kao i kroz opremljenost metodičko – didaktičkim materijalima koji prate suvremene trendove i potrebe obrazovanja.

Moto

          Vjerujem da je i površnom promatraču do sada razvidno kako je za nas dijete u centru sustava odgoja i obrazovanja. Mislim da je to i jedino logično jer smo mi unutar sustava radi djece, a ne obratno. Slijedom toga, za nas teško da može biti drugog mota kojim bi objasnili naš posao osim ovoga:

                 „Omogućiti svakom učeniku biti najbolji što može.“

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Jakov Batinović  datum: 29. 9. 2020. 07:46
» Arhiva naših vijesti    
 


e-Dnevnik


ŠKOLSKA KNJIŽNICA

Raspored sati

Vrijeme info.

PROJEKTI

Škola


Korisni linkovi

Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404




preskoči na navigaciju