Tijekom ove školske godine su pedagoginja Marijana Dragobratović i nastavnica Vanja Selak u 8. razredu provele preventivni program „Alati za moderno doba“ s ciljem osnaživanja učenika za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju te ostvarivanja pozitivnih razvojnih ishoda. Program je namijenjen učenicima 7. i 8. razreda te su ga uspješno završili svi naši osmaši.
Specifični ciljevi Programa, koji ujedno predstavljaju kratkoročne ciljeve te očekivane promjene kod učenika nakon njihovog sudjelovanja u preventivnoj intervenciji, jesu:
- poboljšano znanje učenika o rizičnim ponašanjima, odnosno ponašajnim ovisnostima (u domeni kockanja i korištenja interneta- društvenih mreža i videoigara),
- poboljšano kritičko razmišljanje o vlastitim izborima ponašanja (uključujući rizična ponašanja) te posljedicama tih izbora,
- unapređenje vještina donošenja odluka i rješavanja problema, nošenja sa stresnim događajima i neugodnim emocijama, uspostavljanja i održavanja odnosa, odolijevanja vršnjačkom pritisku te analiza i (asertivno) nošenje sa socijalnim utjecajima,
- osnažen osjećaj generalne samoefikasnosti učenika.
Valja naglasiti kako je program „Alati za moderno doba“ psihoedukativnog karaktera što znači da uz poučavanje učenika i prijenos informacija, potiče ih se na introspekciju i promišljanje o vlastitom psihološkom funkcioniranju te imaju priliku i usvajati i unaprjeđivati specifične vještine.
Uz uvodni informativno-motivacijski susret odradili smo 11 tematskih, strukturiranih i interaktivnih radionica za učenike pojedinačnog trajanja od 45 minuta.
Program, također, sadržava i komponente za značajne osobe iz uskog socijalnog (obiteljskog i školskog) okruženja učenika te smo tako proveli i tematska predavanja za roditelje i članove Učiteljskog vijeća. Navedena informativna i interaktivna predavanja imaju za ciljeve osvještavanje „novih“ rizičnih oblika ponašanja, unapređenje znanja i kompetencija uključenih odraslih osoba, kao i osnaživanje roditelja i djelatnika škola u preventivnom angažmanu te stvaranju uvjeta u obiteljskom i školskom kontekstu za pozitivne razvojne ishode uključenih učenika.
Program smo redovito znanstveno pratili i evaluirali u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom u Zagrebu.
Nakon odrađenih aktivnosti voditeljice programa su svim učenicima podijelile zaslužene diplome.
Marijana Dragobratović prof.
