Prošlog tjedna našu su školu posjetili ravnateljica i dva učitelja glazbene kulture iz Pamplone u Španjolskoj. Program praćenja rada u Podgori i Makarskoj sudionicima je pružio vrijednu priliku da istraže hrvatski obrazovni sustav, kulturu i tradiciju te razmijene profesionalna iskustva s lokalnim učiteljima.

Ponedjeljak, 20. listopada 2025.
Program je započeo uvodnim sastankom i orijentacijom, tijekom kojih su se sudionici međusobno upoznali i upoznali s planom aktivnosti za tjedan. Domaćini su predstavili školu, hrvatski obrazovni sustav i lokalnu zajednicu, čime su stvorili poticajnu atmosferu za produktivan i zanimljiv tjedan. Nakon uvoda, gosti su prisustvovali satu engleskog jezika u 5. razredu i satu talijanskog jezika u 6. razredu, gdje su promatrali interaktivne metode poučavanja i aktivno sudjelovanje učenika. Kasnije su se pridružili učenicima 8. razreda u vođenom obilasku Podgore, upoznajući povijest mjesta i njegove znamenitosti. Dan je završio refleksijom, na kojoj su sudionici podijelili svoje prve dojmove, usporedili obrazovne sustave i razmijenili početna zapažanja.

Utorak, 21. listopada 2025.
Drugi dan donio je uvid u nastavu jezika i glazbe. Sudionici su promatrali sat engleskog jezika u 7. razredu, a zatim i razigrani sat glazbene kulture u 3. razredu. Poslijepodnevni program održan je u Makarskoj, u OŠ Stjepana Ivičevića, gdje su gosti prisustvovali probi klape – tradicionalnog oblika hrvatskog a cappella pjevanja – te još jednom satu glazbene kulture. Dan je naglasio važnost povezivanja kulture i kreativnosti s učenjem u učionici.

Srijeda, 22. listopada 2025.
Sredina tjedna bila je posvećena stručnom i kulturnom usavršavanju u Splitu. Sudionici su posjetili Centar izvrsnosti, gdje su se upoznali s naprednim nastavnim praksama i programima za razvoj talenata. Slijedila je terenska nastava i edukativna potraga pod nazivom „Discover Split“, koju je organizirala Adriatic Teacher Training Academy (ATTA). Aktivnost je vodila sudionike kroz kulturnu baštinu Splita, potičući timski rad i iskustveno učenje. Na završnom refleksijskom sastanku sudionici su podijelili dojmove i razgovarali o najvažnijim spoznajama dana.

Četvrtak, 23. listopada 2025.
U četvrtak su sudionici posjetili Glazbenu školu u Makarskoj, gdje su promatrali nastavu i upoznali se s ulogom glazbenog obrazovanja u hrvatskim školama. Nakon toga sudjelovali su u berbi maslina, stječući praktično iskustvo jednog od najstarijih dalmatinskih običaja. Aktivnost je naglasila povezanost kulturne baštine, života u zajednici i održivih poljoprivrednih praksi.

Petak, 24. listopada 2025.
Završni dan programa započeo je satom glazbene kulture u 1. razredu, koji je pokazao pristupe poučavanju u ranom djetinjstvu kroz ritam i igru. Nakon toga sudionici su raspravljali o promatranim satima, analizirajući različite nastavne metode, upravljanje razredom i angažiranost učenika. Slijedio je završni refleksijski i evaluacijski sastanak, na kojem su sažeti dojmovi, podijeljene dobre prakse i procijenjeni ishodi učenja u sklopu programa praćenja rada. Program je završio posjetom Dubrovniku, gdje su sudionici istražili jedan od najpoznatijih hrvatskih gradova i njegovu bogatu kulturnu baštinu.

Ovo iskustvo praćenja rada uspješno je spojilo profesionalni razvoj i kulturnu razmjenu. Sudionici su proširili svoje razumijevanje inovativnih nastavnih metoda, stekli dragocjene međukulturne uvide i ojačali partnerstva koja će i ubuduće poticati suradnju i razvoj obrazovanja.

Anita Lasić, prof.

Skip to content