preskoči na sadržaj
Vijesti

STVARALAČKI KUTAK

Osmaši su na satu Hrvatskoga jezika pisali činkvinu i haiku prema smjernicama.

Izložba učeničkih radova

 


Danas se na satu Hrvatskoga jezika u osmome razredu održala stvaralačka radionica. Učenici su prema smjernicama morali napisati jednu činkvinu i jednu haiku pjesmu.Trebali su odabrati jedan motiv od ponuđenih (more, kamen, stina, bor, kaić, plaža, sunce, oblak) i pisati prema uputama. Nakon toga su svoje pjesme trebali oslikati i objaviti.


1. pjesma
Činkvina je talijanska narodna pjesma koja se sastoji od pet stihova. Zato se naziva i petostih. Svaki stih se piše prema uputama:
1. stih = jedna imenica ( koja je ujedno i tema činkvine)
2. stih = dva pridjeva (koji opisuju, označavaju imenicu iz 1. stiha)
3. stih = tri glagola ili tri glagolske imenice 
4. stih = rečenica od četiri riječi (koja objašnjava imenicu iz prvog stiha, a istovremeno izriče stav prema temi)
5. stih = imenica (istoznačnica)
 
Primjer činkvine:
Ljubav.
Nemirna, usplahirena.
Obuzima, stišće, oslobađa.
Stalno me danima opija.
Život.

     
2. pjesma
Haiku pjesma je tradicionalan japanski oblik poezije. Smatra se najkraćim oblikom poezije na svijetu. Tema haiku pjesme je priroda i čovjek u njoj. Haiku ima kiticu koje se sastoji od tri stiha (5-7-5) - prva i treća strofa imaju pet slogova, a druga sedam.
 
Primjer haiku pjesme:
Ljubav me vodi,                     - 5 slogova
stalno u nepoznat kraj.          - 7 slogova
Obuzima me.                          - 5 slogova

 

Pogledajte izložbu učeničkih radova.

Tomo Šulenta

 

Paola Petričević

 

Mateo Jakić

 

Marina Marinović

 

Lorenzo Borić

 

Lora Jerković

 

Bepo Puljević

 

Roko Puljević

 

Ana Talijančić


 
 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Vanja Selak   datum: 20. 4. 2020.




preskoči na navigaciju