preskoči na sadržaj
Vijesti
STVARALAČKI KUTAK
Osmaši su na satu Hrvatskoga jezika pisali činkvinu i haiku prema smjernicama.
Izložba učeničkih radova
Danas se na satu Hrvatskoga jezika u osmome razredu održala stvaralačka radionica. Učenici su prema smjernicama morali napisati jednu činkvinu i jednu haiku pjesmu.Trebali su odabrati jedan motiv od ponuđenih (more, kamen, stina, bor, kaić, plaža, sunce, oblak) i pisati prema uputama. Nakon toga su svoje pjesme trebali oslikati i objaviti.
1. pjesma
Činkvina je talijanska narodna pjesma koja se sastoji od pet stihova. Zato se naziva i petostih. Svaki stih se piše prema uputama:
1. stih = jedna imenica ( koja je ujedno i tema činkvine)
2. stih = dva pridjeva (koji opisuju, označavaju imenicu iz 1. stiha)
3. stih = tri glagola ili tri glagolske imenice
4. stih = rečenica od četiri riječi (koja objašnjava imenicu iz prvog stiha, a istovremeno izriče stav prema temi)
5. stih = imenica (istoznačnica)
Primjer činkvine:
Ljubav.
Nemirna, usplahirena.
Obuzima, stišće, oslobađa.
Stalno me danima opija.
Život.
2. pjesma
Haiku pjesma je tradicionalan japanski oblik poezije. Smatra se najkraćim oblikom poezije na svijetu. Tema haiku pjesme je priroda i čovjek u njoj. Haiku ima kiticu koje se sastoji od tri stiha (5-7-5) - prva i treća strofa imaju pet slogova, a druga sedam.
Primjer haiku pjesme:
Ljubav me vodi, - 5 slogova
stalno u nepoznat kraj. - 7 slogova
Obuzima me. - 5 slogova
Pogledajte izložbu učeničkih radova.
Tomo Šulenta
Paola Petričević
Mateo Jakić
Marina Marinović
Lorenzo Borić
Lora Jerković
Bepo Puljević
Roko Puljević
Ana Talijančić
preskoči na navigaciju