Ministarstvo znanosti, odgoja i obrazovanja raspisalo je javni poziv za iskazivanje interesa za program Ruksak pun kulture na kojeg se naša pedagoginja prijavila i među 95 odabranih osnovnih škola i naša škola je odabrana.
Ruksak (pun) kulture – umjetnost i kultura u vrtiću i školi
SVRHA
PROGRAMA |
Poticanje djece i mladih na razumijevanje i usvajanje
umjetnosti i kulture u dislociranim i prometno slabije
povezanim područjima Republike Hrvatske |
CILJ
PROGRAMA |
Priprema i provedba različitih kulturnih i umjetničkih programa
prilagođenih djeci i mladima u vrtićima, osnovnim i srednjim
školama u dislociranim, prometno slabije povezanim
područjima Republike Hrvatske |
KORISNICI
|
- djeca od 3 do 6 godina
- učenici od 1. do 4. razreda OŠ
- učenici od 5. do 8. razreda OŠ
- učenici srednjih škola
|
OPIS
PROGRAMA |
Ruksak (pun) kulture program je koji omogućava usvajanje i
približavanje umjetnosti i kulture djeci i mladima koji žive u
sredinama s ograničenom dostupnosti kulturnim i umjetničkim
sadržajima.
Program zajednički provode Ministarstvo kulture i Ministarstvo
znanosti, obrazovanja i sporta kao dopunski program potpore
kurikulu u vrtićima, osnovnim i srednjim školama.
Predviđeno je tijekom godine organiziranje do 100 događanja
u Republici Hrvatskoj na kojima će se prezentirati jedan od
(najviše) 40 kulturno-umjetničkih programa pripremljenih za
potrebe programa.
Programske djelatnosti su:
- kazališna umjetnost
- filmska umjetnost
- glazbena umjetnost
- plesna umjetnost
- likovna umjetnost
- književnost
- baština
- programi studenata umjetničkih akademija.
Provoditelji programa su:
- profesionalni umjetnici
- studenti umjetničkih akademija uz mentorstvo profesora.
KLJUČNI KRITERIJI za odabir vrtića, osnovnih i srednjih
škola u kojima će se provoditi kulturno-umjetnički
programi/radionice su:
- područni vrtići i škole
- prometno slabije povezani vrtići i škole
- zainteresiranost vrtića i/ili škole za umjetničke
programe i radionice
- zainteresiranost učitelja, nastavnika i odgojitelja
za diseminaciju programa i radionica.
KLJUČNI KRITERIJI za odabir kulturno-umjetničkih
programa/radionica koji se provode u okviru projekta su:
- usklađenost sadržaja s ciljevima Nacionalnog
okvirnog kurikula;
- održivost – mogućnost ponavljanja programa ili
njegovih rezultata u sredini u kojoj je prezentiran;
- prilagođenost uvjetima izvođenja u prostorima vrtića
i škola uz jednostavne i prenosive rekvizite;
- upisanost predlagatelja iz područja kazališne
djelatnosti u Očevidnik kazališta;
- usklađenost cijena programa s Odlukom o
sadržaju programa Ruksak (pun) kulture te
visini naknade za poslove i rad na njegovu
ostvarivanju kojom su one određene;
- visoka razina umjetničke kvalitete i profesionalnih
standarda umjetničkih i kulturnih programa.
Vrijeme trajanja programa:
- prilagođeno je uzrastu djece i mladih
(1,5 sat / 3 sata / 1 dan / 2 dana/ 3 dana).
|
AKTIVNOSTI
PROGRAMA |
- analiza potreba i želja za provedbom kulturnih i
umjetničkih programa u dislociranim sredinama
- izbor i kupnja do 40 kulturnih i umjetničkih programa
godišnje prema prethodno definiranim kriterijima u
sljedećim područjima: kazališna, filmska, glazbena,
plesna, likovna umjetnost, književnost, baština i
programi studenata umjetničkih akademija
- priprema i provedba do 100 događanja na kojima
će se prezentirati kulturni i umjetnički programi:
- u vrtićima (do 35 programa godišnje)
- u OŠ (do 40 programa godišnje)
- u SŠ (do 25 programa godišnje)
- godišnja evaluacija uspješnosti provedbe projekta
i preporuke za poboljšanja
Opaska: planirana je godišnja pokrivenost programima do 5% ukupnih vrtića / škola / područnih objekata.
|
TRAJANJE
PROGRAMA |
6 godina |
PLANIRANA
FINANCIJSKA
SREDSTVA |
1,000.000,00 kn godišnje |
REZULTATI
PROGRAMA |
- ostvarena dostupnost kulturnih i umjetničkih programa
djeci i mladima u dislociranim sredinama (do 3000
djece i mladih godišnje)
- ostvareni doprinos razvoju estetske kulture
djece i mladih
- djeca i mladi senzibilizirani za područje
umjetnosti i kulture
- programi (ili njihovi dijelovi) predani odgojiteljima,
profesorima, djeci i mladima na daljnje korištenje
|
PRAĆENJE I
VREDNOVANJE
USPJEŠNOSTI
PROVEDBE
PROGRAMA
|
Praćenje uspješnosti provedbe projekta – kvalitativna i
kvantitativna evaluacija – provodi se jednom godišnje,
na koncu godine.
Kvantitativni godišnji pokazatelji uspješnosti
provedbe programa su:
- broj otkupljenih/financiranih programa
- broj pripremljenih i provedenih događanja
- broj djece i mladih koji su sudjelovali u programu R(p)K
- broj odgojitelja, učitelja i nastavnika koji su sudjelovali
u pripremi i provedbi programa
- broj repliciranih aktivnosti potaknutih usvojenim
kulturnim i umjetničkim programima
- razina utrošenih financijskih sredstva
- prosječno utrošena financijska sredstva po
provedenom programu/radionici
Kvalitativno vrednovanje provedenih programa provodi se:
- metodom ankete o zadovoljstvu i korisnosti
novih iskustava
- na uzorku od 10% djece i mladih te 10% odgojitelja,
učitelja i nastavnika koji usvajaju ponuđene kulturne
i umjetničke programe.
Na završetku programa – nakon 6 godina njegove provedbe
predviđena je finalna evaluacija u kojoj se vrednuju
relevantnost, efikasnost, efektivnost i održivost programa R(p)K.
|
Više o projektu pročitajte ovdje.
Šumastikus
„Šumastikus“ je predstava o Rozi i Drašku.
Ovo je priča od dva naizgled potpuna različita djeteta, odnosno karaktera. Zajedno se nađu u šumi i ovise samo jedno o drugome.
Ona ima mp3 player i rozi dvorac a on pravi šator. Ona voli slušati slušati Taylor Swift a on voli slušati sove. Ona ima puno prijatelja, a on samo nekoliko.
Povremene svađe, zajednička otkrića, sve skupa začinjeno preživljavanjem u prirodi i prožeto čarobnim pričama lektirnih naslova kao što je Šuma Striborova, čini ovu predstavu magičnim mjestom naših protagonista a time i zanimljivim i uzbudljivim doživljajem za našu publiku.
O PROJEKTU Šumastikus
Projekt „Šumastikus“ novi je autorski projekt nagrađivanih glumaca Sanje Milardović i Petra Cvirna. Sanja i Petar imaju višegodišnje iskustvo igranja raznih predstava za dječje uzraste, igrali su i bili nagrađivani na najznačajnijim festivalima u zemlji i inozemstvu, te se oboje bave i pedagoškim radom sa djecom. Sanja je redovna suradnica etablirane radionice glumice Darie Lorenci Flatz, 4Sobe, a Petar je koautor priručnika za rad sa djecom predškolske i školske dobi, a oboje su suradnici projekta „Ruksak pun kulture“, Ministarstva Kulture RH.