preskoči na sadržaj
Vijesti

COMENIUS: ITALIJA - REGGIO EMILIA

U okviru Programa za cjeloživotno učenje od strane EU preko Agencije za mobilnost i programe EU pedagoginji Nediti Nuić dodijeljena je financijska potpora za stručno usavršavanje na temu TEŠKOĆE U UČENJU: DISLEKSIJA, DISGRAFIJA, DISKALKULIJA.


 

IZVJEŠTAJ

Comenius- Italija: Put u Reggio Emiliju

U okviru Programa za cjeloživotno učenje od strane EU preko Agencije za mobilnost i programe EU dodijeljena mi je financijska potpora za stručno usavršavanje u okviru programa Comenius. Aktivnost pod nazivom Teškoće u učenju: Disleksija, Disgrafija, Diskalkulija se odvijala u vremenu od 23. - 27. svibnja 2011. godine.

Grad Reggio Emilia  je smješten u samom srcu pokrajine Emilia-Romagna. u sjevernom dijelu Italije u blizini Bologne. Reggio Emilia je poznata po Reggio pedagogiji, čiji je idejni začetnik i tvorac Loris Malaguzzi. Reggio koncepcija naglašava važnost davanja prilike djetetu da izrazi ono što razmišlja na bilo kojem stupnju svoga znanja, Odgajatelji se smatraju partnerima u procesu učenja djece. U tom je smislu uloga odgajatelja da bude stalni istraživač procesa učenja, zajedno s djecom i u kooperaciji s drugim odgajateljem, tj. timom. Na proces učenja kod djeteta gleda se kao na proces koji ne treba rezultirati samo znanjem i vještinama, već i njegovim emocionalnim, moralnim i estetskim senzibilitetom. Dijete uči rukom i osjetilima, dakle vlastitom aktivnošću. 

Organizator ovog stručnog usavršavanja je agencija L' Arcobaleno Servizi, organizacija koja je utemeljena 1993. godine, s primarnim ciljem razvijanja metoda integracije učenika s teškoćama, posebice učenika s disleksijom, disgrafijom i diskalkulijom. Prilikom posjeta Reggio Emiliji imali smo priliku posjetiti vrtić koji radi po principima Reggio pedagogije, te promatrati rad odgajatelja. Također prilikom posjeta srednjoj školi imali smo priliku vidjeti odvijanje nastave u razrednom odjeljenju gdje su integrirani učenici s teškoćama. Djelatnici L'Arcobaleno servisa pokazali su nam metode koje koriste u radu s djecom s ovim teškoćama. Italija je zemlja u kojoj su metode za rad s ovom djecom razvijene, te djeca koja su identificirana kao djeca s disleksijom, disgrafijom ili diskalkulijom imaju priliku na nastavi koristiti različita didaktička pomagala visoke tehnologije te kompjuterske programe koji im olakšavaju praćenje nastave. 

Pedagoginja Nedita Nuić, prof.

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Vanja Selak   datum: 1. 6. 2011.




preskoči na navigaciju